webbsida-kvalitet

Kvantitet vs. Kvalitet

En webbsida bedöms oftast efter mängden besökare och den som har flest besökare är den mest framgångsrika. Jag anser det felaktigt men förstår ju säljarens syfte att attrahera massan. Till viss del är det ju sant men tänk efter nu, din webbsida har ett syfte och därför är det viktigt att i relation till syftet förbättra sälj med hjälp av din statistik.

Den viktigaste besökaren är kanske inte den som handlar idag utan den som kommer tillbaka och handlar igen och är nöjd!

Statistik på din webbsida

Statistik är en av de viktigaste hörnstenarna i en webproduktion för att just bedömma hur man blir bättre och attraherar rätt kunder och egentligen gallra bort de som inte utför ett köp.

Trenden att handla på internet flerdubblas varje år och nu när vi kan handla säkert via mobiltelefonen är det ännu viktigare att vi som webbsideägare kan avgöra beslut som skapar mer affärer och gör avslut.

Att ha mycket trafik på webbsidan är mest viktigt för att procentuellt sett sälja till fler kunder men det viktigaste målet är att attrahera flest antal köpare som söker just din produkt.

Slutresultatet = speglar de dina mål?

Slutresultatet handlar egentligen om att fel besökare hittar din sida genom dålig sökmotoroptimering samt att de som hittar dig vänder i dörren och påverkar din Bouncerate i statistiken.
De kunder du vill attrahera är dina nöjda kunder som söker det du erbjuder. Då har du vunnit och byggt ett förtroende.

Be Sociable, Share!