facebook gilla

Facebook ”Gilla”, en ulv i fårakläder?

facebook gillaFacebook är ju vida känt att leverera ”Gilla”-tryck och en del andra marknadsföringstjänster som du kan integrera i din webbsida. Det jag ofta ser är att man anlitar sökmotorföretag som får i uppdrag att öka din ”Gilla”-trend för att inge falsk potential. ”En ulv i fårakläder” tycker jag då detta är en kortsiktig strategi som aldrig kommer betala din investering varken i tid eller effekt.

Investera i dina potentiella kunder

Som företag tjänar du istället på att skaffa dig seriösa ambassadörer som verkligen gillar ditt företag och service. Det är dessa användare du vill attrahera och även försöka få som dina kunder.

Attrahera dina ambassadörer

Arbeta med Facebook Pages, Twitter och satsa på kvalitet och försök intressera potentiella kunder som ger dig möjlighet att etablera dig på lång sikt. Du hamnar i överläge mot dina konkurrenter med en smart satsning som har högre värde än du kunde ana. Du bygger helt enkelt upp ett artilleri av följeslagare följer dig och blir dina ambassadörer.

Du är inte bättre för att du har fler besökare om du har fel besökare!

Be Sociable, Share!