Det känns riktigt skönt att arbeta med framtidens teknik, modern mobilanpassning och vara med och bygga framtiden med senaste tekniken. Det som oroar mig är att kunder och företag inte hänger med i utvecklingen. Jag brukar säga att utbildning är vägen till fler kunder och jag tror inte jag har fel!

Erbjud mobilanpassning

Äntligen ser det ut som att företagen börjar inser att det finns något mer än en ”App” att erbjuda sina tjänster. Speciellt när vi kalkylerar att både mobilanvändandet och e-handel via mobil kommer explodera och redan 2013 gå förbi det traditionella datoranvändandet i Sverige.

Trenden att vi kommer använda plattan eller smartphone istället för datorn sprider sig fort. Snart inser även företagen att de måste möta kunden där kunden väljer att finnas. Att inte redan ha tänkt mobilanpassning i företagens digitala strategier är oroväckande men när de små aktörerna som med mindre investeringar byter fil och teknikinriktning brukar de stora företagen följa efter. Man kan tro att det är tvärt om men det är det inte i dessa mindre investeringar.

Fundera kring några frågor jag ställer till ditt företag.

  • Har ni en mobilanpassning på er webbsida?
  • Har ni funderat på hur en responsiv webbdesign fungerar?
  • Har ni en aning om kostnaden att anpassa dig till dina kunders behov?

Relaterad artikel Computer Sweden: Appen räcker inte för mobilsurfare

Anpassa dig till kunderna

Möjligheterna till att möte kunden i deras miljö är kanske det svåraste att göra som företag. Det som är svårt kanske är det mest föränderliga och det som gör skillnad. Analysera, fråga dina medarbetare hur de använder sin mobiltelefon. Kolla med goda vänner hur de använder sin mobil och kräver mobilanpassning för sina webbsidor.

Be Sociable, Share!