digital företagsidentitetJag träffar många företagare som är experter på sin verksamhet och bygger sitt företag runt de erfarenheter, gedigna kunskap man skaffat sig från åratal i sin bransch. Företagsledare som utvecklas enormt inom sitt område men är på stenåldersnivå när det gäller sin marknadsföring, digital utveckling och teknik i allmänhet. Jo man kan sitt och är bäst på det… vilket innebär att ingen annan får reda på det och ingen annan bryr sig. Var det din strategi?

Stort behov i den digitala världen

Det finns ett stort behov att synas i den digitala världen och utveckla nätverk i sociala medier. För de flesta typer av människor görs det på olika sätt för var och en. Stora delar av att driva ett eget företag hänger på nätverkande och kommunikation med gamla och nya vänner och kunder. Att se nya möjligheter och lyssna på nya sätt.

Vad förväntar sig dina kunder av dig

Frågan är om du förväntar dig att dina kunder litar på dig och etablerar en kontakt. Förstår hur du agerar, ser ut, pratar och medverkar i nätverkan. Kanske bara ser till din expertis och litar blint på det du säger? Frågeställningen kan också konverteras till hur din webbsida fungerar eller upplevs. Din digitala spegel förmedlar ditt beteende via webbsidan kan förvärras att ett beteende du antagit.

Vem är du och vad spelar din ”digitala synlighet” för roll mot dina kunder rent professionellt?

Ser du ut som du pratar?

Att satsa helhjärtat på sin egen verksamhet, luta sig tillbaka på lång erfarenhet och kunskap men sedan falla på målsnöret funkar inte. För att man förstå tekniken och våga medge att man inte kan eller vill investera pengar i något man inte kan blir fel. Använder du gratis verktyg som du egentligen inte kan förvänta dig något av kan du kanske inte förvänta dig rätt resultat.

”Likväl som era kunder anlitar er för experthjälp – anlita en expert för era webbprodukter och spar tid. Utvecklas på ett nytt område, erfar nya utmaningar och skapa din digitala identitet på rätt sätt från början”

Det finns flertalet strategier för hur det görs bäst och sanningen är att det finns lika många strategier som företag och idéer. Lycka till i din digitala satsning. vi finns här om du behöver hjälp med din digitala upplevelse gentemot dina kunder.

Just det kan vara avgörande för din framtid 😉

Be Sociable, Share!